09357797949

جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
حوزه طراحی پوشاک
پخش ویدیو
اینجا میتونی خلاصه متنی همین ویدئو رو بخونی

طراحی سایت پوشاک

 

برای طراحی سایت پوشاک لازم است تا مواردی مورد توجه قرار گیرد و کارفرما قبل از ثبت سفارش طراحی سایت خود، این موارد را مانند یک چک لیست از طراح سایت خود بخواهد. در ادامه برخی از مهم ترین موارد لازم که بهتر است در طراحی هر وب سایت حوزه لباس یا مد و فشن وجود داشته باشد، اشاره می گردد.

 

طراحی سایت پوشاک/ طراحی سایت لباس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

1- کاربر به سریع ترین روش ممکن سفارش خود را ثبت کند.

هدف غالب کاربران از ورود به سایتی در حوزه پوشاک خرید لباس است و هر چقدر راحت تر و سریع تر قادر به انجام این کار باشند، احتمال بازدید مجدد از این سایت ردر آینده بیشتر خواهد بود. یادمان نرود که کاربر خرید آنلاین لباس را به خرید حضوری ترجیح می دهد صرفا به خاطر این که سریع تر و آسان تر است. بنابراین طراحی سایت پوشاک نباید به گونه ای باشد که مخاطب را وارد به گشتن در صفحات مختلف، کلیک بر روی گزینه های زیاد و یا وارد کردن اطلاعات شخصی بسیار زیاد باشد.

 

2- در صفحه اصلی سایت، دسته بندی محصولات وجود داشته باشد.

طراحی سایت پوشاک جزو دسته هایی از طراحی سایت می باشد که دسته بندی محصولات در آن ها کاملا واضح و مشخص است و غالبا با دیگر حوزه ها همپوشانی ندارد. به طور کلی می توان در حوزه لباس و مد و فشن دسته بندی هایی از قبیل: اکسسوری، بالاتنه، پائین تنه، کیف و کفش، هودی و یا دسته بندی های دیگری نظیر: کالکشن زمستانه، پائیزه و… داشت.

کاربری که به سایت پوشاک مراجعه می کند به جای جستجو در نوار جستجوی سایت ترجیح می دهد بر روی دسته بندی محصول مد نظر خود کلیک کند و از این طریق رنگ ها و تنوعات مختلف محصول مد نظر خود را مشاهده کرده و سپس تصمیم به خرید بگیرد.

 

3- بخشی برای محصولات جدید یا کالکشن جدید وجود داشته باشد.

به عنوان یک کارفرما، شما باید از طراح سایت خود بخواهید تا در صفحه اصلی سایت شما بخشی را برای معرفی کالکشن یا محصولات جدید در نظر بگیرد. طبیعتا شما به عنوان متخصص حوزه پوشاک و صنعت مد و فشن، بهتر از هر کس دیگری می دانید که به روز بودن و همگام بودن با مد روز تا چه اندازه ای مهم است. و طبیعتا کاربری که به سایت شما مراجعه می کند باید در جریان به روز بودن محصولات شما قرار بگیرد و بداند که مد روز دنیا را می تواند از فروشگاه اینترنتی شما بخرد. پس این مورد را هم از طراح سایت خود بخواهید تا در طراحی سایت پوشاک شما لحاظ کند.

 

4- نشان ای نماد بگیرید.

با گرفتن نشان ای نماد (نشان اعتماد الکرونیکی) به خریداران خود اطمینان دهید که خرید آن ها مطمئن و ایمن خواهد بود. اگر خود کارفرمای طراحی سایت شناختی از روند گرفتن ای نماد نداشته باشد می تواند از طراح سایت خود بخواهد تا این موارد را او انجام دهد. اگر شما سفارش طراحی سایت پوشاک خود را به من بسپارید، در صورت صلاحدید خود شما و با طلاعات شخصی شما، می توانم نشان ای نماد را برای سایت شما بگیرم. 

 

5- طراحی سایت باید بر اساس نوع و مقیاس بیزینس شما باشد.

برند بیزینس لباس شما یک برند لوکس است یا فروشنده لباس هایی که به شکل انبوه تولید می شوند؟ هر کدام از این موراد مزایا و معایت خاص خود را دارند. اما نکته حائز  اهمیت این است که طراحی سایت پوشاک شما باید بر اساس اصول گرافیکی و طراحی مربوط به نوع بیزینس شما پیش برود. به عنوان مثال بکگراند با رنگ های غیر سفید برای بیزینس لوکس مناسب است. و در عین حال بکگراند رنگ سفید برای بیزینس با فروش پوشاک به شکل عمده یا در تعداد بالا گزینه مطلوب تری است.

 

6- وجود گزینه فیلتر محصولات از الزامات است.

انتظار که ندارید از بین صد ها محصولا یک دسته بندی مشخص، کاربر به شکل دستی محصول خود را پیدا کند؟! یکی از الزامات طراحی سایت مد و فشن، وجود سایدباری برای فیلتر کردن محصولات بر اساس رنگ، برند لباس، سایزبندی، بازه قیمتی و… وجود داشته باشد. طراح سایت در صفحه محصولات حتما باید آپشن فیلتر کردن محصولات را طراحی کند.

 

نتیجه گیری

اگر قصد سفارش طراحی سایت پوشاک خود را دارید، موارد گفته شده فوق را از طراح سایت بخواهید تا در طراحی خود لحاظ کند. اگر به دنبال طراح سایت هستید می توانید با من تماس بگیرید تا درباره پروژه تان بیشتر گپ بزنیم.

برای دیدن مطالب سایر حوزه های طراحی سایت به صفحه حوزه های طراحی مراجعه کنید. 

نمونه کار های این حوزه