09357797949

جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
حوزه طراحی معماری
پخش ویدیو
اینجا میتونی خلاصه متنی همین ویدئو رو بخونی

طراحی سایت معماری

 

سفارش طراحی سایت معماری و دفاتر معماری باید ویژگی هایی را دارا باشد و شما به عنوان کارفرمای پروژه طراحی سایت، به هنگام سفارش پروژه طراحی سایت خود بهطراح سایت بخواهید تا این موارد را در  طراحی سایت دفتر معماری شما لحاظ کند.

 

طراحی سایت معماری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

1- شاخص ترین نمونه کار هایتان به وضوح دیده شود.

به عنوان یک دفتر یا شرکت معماری ممکن است شما پروژه های معماری یا شهرسازی زیادی را کار کرده باشید، حتی ممکن است برخی از این پروزه ها صرفا رندر های داخلی باشد و یا برخی از آن ها طراحی فاز 2 یا پروژه های بزرگ تجاری که طبیعتا مقیاس و میزان اهمیت این پروژه ها با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. از طراح سایت خود بخواهید بخشی را طراحی کند تا ویترین شاخص ترین نمونه کار های معماری شما باشد.

 

2- حوزه های مختلف بیزینس خود را با یکدیگر مخلوط نکنید.

طراحی سایت معماری باید منحصر به فرد باشد. اما منطور از منحصر به فرد بودن دقیقا چیست؟

گاها دیده می شود که دفاتر معماری در شرکت خود در کنار پروژه های معماری، به فروش دوره های آموزش نرم افزار معماری، فروش آبجکت ها و مدل های سه بعدی و… نیز می پردازند و تمام این ها را درون یک سایت واحد قرار می دهند. طراحی سایت معماری که همه نوع محتوا را دارد، چندان هم کار هوشمندانه ای نیست. بهتر است چند وب سایت متفاوت که هر یک اختصاص یافته برای هر کدام از این هاست داشته باشید.

اما علت چیست؟

در مباحث سئو و طراحی تجربه کاربری (UX Design) مبحثی وجود دارد با عنوان نیت کاربر (User Intent) که بیان می کند که هدف کاربر دقیقا از مراجعه به وب سایت شما چیست؟ اگر طراحی سایت معماری شما حالت پورتفولیو ای دارد که مجموعه ای از نمونه کار های شماست، مخاطب سایت شما چه کسانی خواهد بود؟ طبیعتا کارفرمایانی که می خواهند سفارش پروژه معماری شان را به شما بسپارند. حالت نیت کاربر از مراجعه به وب سایت معماری که فعال در زمینه فروش آبجکت معماری است چطور؟ به احتمال زیاد دانشجویان معماری و یا شرکت های معماری رقیب شما. اگر هدف شما از طراحی سایت معماری اخذ پروژه است، سرازیر کردن رقبای تان به سایت شما کار هوشمندانه ای است؟!

 

3- در سایت خود، سبک کاری خود را به نمایش بگذارید.

به عنوان یک دفتر یا شرکت معماری، سبک کاری شما چگونه است؟ پروژه های تجاری کار می کنید یا مسکونی؟ طراحی داخلی می کنید یا طراحی نما؟ سبک کلاسیک میپسندید یا مدرن؟ طرف قرارداد شما افراد عادی هستند یا دولت؟

طبیعتا طراحی سایت معماری برای هر کدام از سبک های کاری فوق باید متفاوت باشد. به عنوان مثال: اگر سبک کاری شما به گونه ای است که با نهاد های دولتی همانند شهرداری همکاری های زیادی دارید، استفاده از انیمیشن های زیاد و یا طرح های گرافیکی خاص یا انتزاعی گزینه هوشمندانه ای نیست. سبک کاری خود را بدانید و از طراح سایت بخواهید تا با هارمونی و استایل مخصوص آن سبک پیش برود.

 

4- تفکر طراحی در سایت شما دیده شود.

یکی از بنیادی ترین مفاهیمی که تمامی معمار ها و طراحان بر آن واقف اند، تفکر طراحی (Design Thinking) است. وب سایت شما نیز نوعی طراحی است که هم سایت شما و هم روح کار معماری شما هر دو از یک ذات (طراحی) سرچشمه گرفته اند. طراحی سایت معماری که بر پایه تفکر طراحی استوار است، روح طراحی را در این مرحله نیز به نمایش می گذارد.

 

5- مخاطب خود را به دفتر کارتان بکشانید!

به یاد داشته باشید که شما یک شرکت معماری هستید و طراحی سایت معماری باید در نهایت مخاطب را به مشتری تبدیل کند و شما با آن ها قرارداد ببندید. وب سایت شما سایت خبری نیست. سایت دانلودی هم نیست. عقد قرارداد برای پروژه های معماری هم هیچ گاه با تکمیل فرم تماس با ما یا قابلیت چت آنلاین در وب سایت اتفاق نمی افتد. بلکه با مراجعه حضوری به دفتر کار شما یا برگزاری جلسات آنلاین تصویری انجام می گیرد. پس به جای آنکه سوار بر ترند های روز شوید و از طراح سایت خود بخواهید تا با نصب افزونه های چت آنلاین و… حجم سایت شما را سنگین کرده و سرعت آن را کاهش دهد، بخواهید تا مخاطب را به مراجعه حضوری به دفتر کار شما هدایت کند.

 

6- طراح های عجیب و غریب در سایتتان نداشه باشید!

در بسیاری از مواقع دیده می شود که معماران بنابه بکگراند طراحی خود، به جنبه های ظاهری وب سایت خود بیش از حد ارزش می دهند و به طراح سایت سفارش می دهند تا برای بنر ها و ویجت های سایت، انیمیشن های سنگین داشته باشد. و یا لوود صفحات شما به شکل پیچیده ای باشد. اگر هدف شما پرزانت شرکتتان در مسابقات یا نمایشگاه های معماری باشد و یا صرفا پورتفولیو آنلاینی برای الهام گیری دانشجویان باشد، مشکلی نیست. اما اگر شما به دنبال کسب درآمد و عقد قرار داد طراحی معماری با کارفرمایان خود هستید، باید سایت شما برای کارفرما ها که غالبا افراد عادی هستند جذاب باشد. پس طراح سایت خود را ب اجبار نگذارید تا انیمیشن های سنگین و پیچیده ای را برای وب سایت شما پیاده سازی کند! که تاثیرات مخربی هم بر روی سئو وب سایت شما دارد.

 

نتیجه گیری

برای دیدن مطالب سایر حوزه های طراحی سایت به صفحه حوزه های طراحی مراجعه کنید. 

نمونه کار های این حوزه