حوزه طراحی سایت آتلیه عکاسی و فیلمبرداری
طراحی سایت آتلیه عکاسی
طراحی سایت آتلیه عکاسی و فیلمبرداری توجه به ماهیت گرافیکی و طراحی را برای طراح سایت چالشی می کند. چون که هدف فروش کالا نیست ولی عمده ترین روش برای به نمایش گذاشتن برندینگ و کاراکتر بیزینس شما به عنوان صاحب کسب و کار آتلیه عکاسی می باشد. همچنین طراحی سایت آتلیه عکاسی برای شمایی که آتلیه ندارید و به دنبال جذب مشتری عکاسی و فیلمبرداری به شکل فریسلنری هستید، بهترین روش برای دیده شدن و شناخته شدن می باشد. اگر قصد سفارش طراحی سایت آتلیه خود را به یک طراح سایت دارید، موارد پیش رو را به خاطر بسپارید و از طراح سایت خود بخواهید در وب سایت شما راعایت کند:
طراحی سایت آتلیه عکاسی و فیلمبرداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
1- بهترین نمونه کار های خود را به نمایش بگذارید؛ نه همه آن ها را
به دو تصویر زیر نگاه کنید:
کدام یک از این دو تصویر محتوای عکس های گرفته شده رو بهتر به نمایش گذاشته است؟ تصاویر کدام یک از این دو وب سایت احساس بیشتری دارد؟ به احتمال زیاد پاسخ شما وب سایت سمت چپ است. علت این است که به جای کنار هم قرار دادن تعداد زیادی عکس در ابعاد کوچک، تعداد کمی عکس را به صورت شاخص و در ابعاد بزرگتری قرار داده است و باعث شده است بیشتر در مقابل چشمان ناظر سایت قرار بگیرد. در مباحث مربوط به تجربه کاربری (UX) گفته می شود که بهتر است آن چیزی را که می خواهید برای مخاطب بیشتر جلب توجه کند را به شکل بارز تری در پیش چشمانش قرار دهید.
بنابراین، از طراح سایت خود بخواهید به جای قرار دادن تمامی نمونه کار های عکاسی خود در کنار هم، صرفا گلچینی از بهترین آن ها را قرار دهد. بدین ترتیب تاثیر نمونه کار هایتان در ذهن مخاطب بیشتر شده و باعث می شود تمایل بیشتری به سپردن پروژه عکاسی یا فیلمبرداری خود به آتلیه شما را داشته باشد.
2- اطلاعات تماستان را واضح و آشکار در وب سایت خود قرار دهید.
بگذارید از وب سایت خودم که در حال خواندن مطلب آن هستید مثال بزنم. آیا شما مشکلی با یافتن شماره تماس من دارید؟ خیر. چون خیلی واضح در بخش هدر و فوتر وب سایتم قرار دادم. علاوه بر این با فونت بزرگ و رنگ نارنجی در بخشی از صفحه اصلی (خانه) وب سایتم نیز قرار داده ام. بنابراین، اگر شما تمایل به سفارش طراحی سایت آتلیه عکاسی خود را به من داشته باشید، بسیار راحت می توانید شماره تماس من را پیدا کنید و تماس بگیرید.
حال این شرایط در طراحی سایت عکاسی شما نیز باید رعایت شود. چرا که در نهایت برای تبدیل مخاطب وب سایت خود به مشتری خود، باید به او راه ارتباطی با خودتان را بدهید؛ درست است؟ پس راه های ارتباطی شما نباید منحرصا در صفحه تماس با ما باشد. علاوه بر داشتن صفحه درباره ما یا تماس با ما، باید در هدر، فوتر یا هر بخش مناسب دیگری در وب سایت شما نیز بگذارید. البته به یاد داشته باشید که در این مورد هم زیاده روی اتفاق نیفتد. چرا که وب سایت شما بیشتر جنبه بازاریابی خودتان را می گیرد. و مخاطبی که به دنبال دیدن نمونه کار های شماست را ممکن است آزرده خاطر کند.
3- قابلیت قبل / بعد عکس هایتان را به نمایش بگذارید.
ممکن است قدرت اصلی بیزینس عکاسی شما و یا عامل تمایزتان با سایر رقبا، در عکس هایی که میگیرید نباشد، در ادیت عکس ها باشد. از طراح سایت آتلیه عکاسی خود بخواهید ویژگی قبل و بعد را برای تصاویر و نمونه کار های آتلیه شما به نمایش بگذارد. تصویر زیر نمونه ای از چنین قابلیت را نشان می دهد:
به خاطر داشته باشید که هدف از طراحی سایت آتلیه عکاسی صرفا به نمایش گذاشتن نتایج نهائی تصاویر نیست. اجازه دهید تا مخاطبانتان پروسه پس از عکاسی تا تحویل عکس به مشتری را بدانند. این گونه بهتر و بیشتر شاهد زحماتتان خواهند بود.
4- قابلیت رزرو آنلاین داشته باشید.
یکی از مواردی که علاوه بر طراحی سایت آتلیه عکاسی و فیلمبرداری در طراحی سایت پزشکان نیز دیده می شود و شاید برای مخاطب بیزینس شما تاثیر چندانی نداشته باشد، اما مدیریت سازمانی خودتان بسیار می تواند مثمر ثمر واقع شود، وجود قابلیت رزرو آنلاین در طراحی سایت آتلیه عکاسی تان می باشد. بدین ترتیب نیازی به تعیین وقت قبلی برای عکاسی یا فیلمبرداری با استخدام منشی نمی باشد و به راحتی مخاطب می تواند از طریق وب سایت شما تایم خود را رزرو کند. همچنان برای مخاطب نیز بهتر خواهد بود. زیرا که می تواند ایمیل یا پیامک یادآوری تایم رزرو دریافت کند. حتی اگر کسی با شما تماس تلفنی برای رزرو داشت پیشنهاد می کنم که آن ها را برای ثبت تایم خود به وب سایت آتلیه تان ارجا دهید. چرا که با بالارفتن ترافیک سایت تان، بر روی سئو (SEO) وب سایت شما نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
5- بهتر است از رنگ های تیره برای بکگراند سایت تان استفاده شود.
برای وب سایت های فروشگاهی مانند آنلاین شاپ ها بهتر است از بکگراند سفید استفاده کنید. برای وب سایت های شرکتی، پادکست ها، حوزه آرایش و زیبایی نیز بهتر است از رنگ های متنوع استفاده کنید. اما برای وب سایت هایی که قرار است ویترین خدمات و نمونه کار های آن کسب و کار باشد، بهتر است از بکگراند تیره مانند رنگ مشکی استفاده کنید. وب سایت های حوزه معماری، آتلیه عکاسی و فیلمبرداری یا تولیدات اجناس گران بنا و لوکس جزو این دسته هستند.
رنگ تیره باعث می شود تا عکس های مونوکروم (سیاه و سفید) شما، بیشتر خود نمایی کنند. همچنین رنگ تیره به نوعی نمادی از اتاق تاریک در صنعت عکاسی نیز است.
6- تا حد ممکن سایت تان مینیمال باشد.
برای دیده شدن بهتر نمونه عکس ها و ویدئو هایتان، طراحی سایت آتلیه عکاسی شما بهتر است تا حد ممکن مینیمال و فاقد آیکن ها، علائم گرافیکی و نوشته های فانتزی باشد. بهتر است از رنگ های گوناگون استفاده نکنید. فقط در صورت نیاز متن نوشته شود. چرا که این تصاویر شما هستند که در وب سایت آتلیه عکاسی باید حرف بزنند و نه کلمات. تاثیر دیگری که مینیمال بودن وب سایت تان خواهد داشت، پائین بودن حجم سایت و در بالا رفتن سرعت وب سایت خواهد بود که تاثیری شگفت انگیز در سئو سایت تان دارد.
نتیجه گیری
طراحی سایت آتلیه عکاسی و فیلمبرداری شرایط و ضوابطی دارد که در سفارش طراحی سایت خود باید به آن دقت کنید. به شکل خلاصه می توان گفت که وب سایت شما ویترینی از بهترین کار های شما خواهد بود. همانگونه که یک مغازه دار تمام محصولات خود را در ویترین به نمایش نمی گذارد، و صرفا چند قلم از بهترین آن ها را با بهترین دکور و نورپردازی در معرض دید عموم قرار می دهد، شما به عنوان کارفرمای طراحی سایت آتلیه تان نیز باید وب سایت تان را ویترین کار خود بدانید و حواستان باشد تا از طراح سایت خود نخواهید که تمام موارد فرعی و نوشته های طولانی حوصله سر بر را در وب سایت شما قرار دهد.
اگر تمایل به سفارش طراحی سایت آتلیه عکاسی خود به من را دارید می توانید با بنده تماس بگیرید تا بیشتر در این خصوص با هم گپ بزنیم. ضمنا، برای دیدن مطالب سایر حوزه های طراحی سایت به صفحه حوزه های طراحی مراجعه کنید.