طراحی سایت آنلاین شاپ
طراحی سایت آنلاین شاپ ها مبحث بسیاری جامعی است. زیرا که آنلاین شاپ ها در حوزه های گوناگونی فعالیت دارند که طبیعتا نمی توان دستور العمل ثابت و مشخصی را برای همه آن ها استفاده کرد. اما برخی از باید ها و نباید ها وجود دارند که شما به عنوان صاحب کسب و کار در زمینه آنلاین شاپ، باید از طراح سایت خود بخواهید تا حتما در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما رعایت کند. در ادامه موارد لازم برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را مرور خواهیم کرد:
طراحی سایت آنلاین شاپ/ طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
1- حتما نشان اعتماد الکترونیکی (ای نماد) بگیرید.
ای نماد در ذهن مخاطب شما اعتماد ایجاد می کند و مطمئن می شود که از درگاهی ایمن خریداری می کند. بسیاری از کاربران اگر نشان ای نماد را در بخش فوتر وب سایت آنلاین شاپ شما مشاهده نکنند به راحتی به سراغ رقیب شما خواهند رفت.
بهتر است ای نماد را خودتان به عنوان کارفرمای طراحی سایت بگیرید. اما در صورت توافق با طراح سایت، او نیز می تواند برایتان این کار را انجام دهد.
2- نحوه و زمان ارسال را مشخص کنید.
یکی از اساسی ترین مواردی که در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید وجود داشته باشد تشریح دقیق نحوه ارسال و زمان تحویل کالا به مشتری می باشد. بخش اعظمی از خرید کنندگان از آنلاین شاپ ها، افرادی هستند که به نیت خرید هدیه برای دوستان و اقوام خود سایت شما را انتخاب می کنند. قاعدتا چنین خریدارانی تمایل ندارند هدیه های خود را پس از جشن تولد یا عروسی، به دوستان خود بدهند! پس با مشخص کردن زمان تحویل کالا در سایت خود، به مشتری خود اطمینان خاطر بدهید.
3- وب سایت تان را شبیه دیجی کالا نکنید!
یکی از پر تکرار ترین جملاتی که من به شخصه در طراحی سایت آنلاین شاپ از کارفرماهای خود می شنوم، این است: ” یه سایت شبیه دیجی کالا می خوام”! این امر شاید بتوان گفت یکی از بدترین اشتباهاتی است که در داشتن وب سایت برای آنلاین شاپ خود ممکن است مرتکب شوید. توجه داشته باشید که هر چقدر خودتان را شبیه دیجی کالا بکنید، در ذهن مخاطبتان به عنوان یک برند ماندگاری کمتری خواهید داشت. و غالبا مشتریان خود را تشویق می کنید که به جای شما از دیجی کالا خرید کنند.
از طراح سایت خود بخواهید تا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما، متناسب با روح بیزینس شما وب سایت طراحی کند و نه صرفا الگوبرداری ای بی روح از یک نمونه موفق دیگر.
4- کاربر باید با کمترین تعداد کلیک، کالای مد نظر خود را خریداری کند.
شاید بیزینس شما برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد و هدفتان از سفارش پروژه طراحی سایت آنلاین شاپ برای طراح سایت خود آن باشد که تا حد ممکن کاربر را در صفحات مختلف سایت خودنگه دارید. اما حقیقت آن است که شما وب سایت خبری یا نقد و برررسی نیستید که هدف اصلی جذب ترافیک بالا باشد. هدف اصلی شما در یک کلام “فروش” است. بنابراین، کاربری که به قصد خرید وارد وب سایت شما شده است را زیاد معطل نگه ندارید. و سهل الوصول ترین و سریع ترین راه را برای تکمیل کردن خرید او پیش رویش بگذارید.
در سفارش طراحی سات خود، به طراح سایت تان بگوئید تا در طراحی رنگ و ابعاد دکمه های خرید و تعداد صفحاتی که برای نهائی کردن خرید خود باید طی کند دقت داشته باشد. هر چقدر تعداد کلیک هایی که مشتری برای نهائی کردن خرید خود می کند کمتر باشد، به نفع شماست. چرا که در غیر این صورت به راحتی وب سایت شما را بسته و به سراغ رقیبتان می رود.
5- صفحات اضافی در وب سایت تان نداشته باشید.
برخی از صفحاتی که در بسیاری از وب سایت ها دیده می شود مانند: درباره ما، اهداف ما، تیم ماو… عملا وجود آن ها در وب سایت فروشگاه اینترنتی شما، هیچ سودی ندارد. چون در اکثر مواقع مشتری شما که به دنبال خرید کالا یا خدمتی از شماست، برایش دغدغه نیست که تیم شما چند نفره است یا از چه سالی فعالیتتان را شروع کرده اید و یا می خواهید در پنج سال آینده کجا باشید. دغدغه مشتری شما این است که کالایی که خریداری می کند اوریجینال باشد، با کیفیت باشد، به موقع و سالم به دستش برسد و…
بنابراین، در سفارش پروژه طراحی سایت آنلاین شاپ خود به جای صفحات ذکر شده بهتر است این صفحات را داشته باشید: نحوه مرجوعی کالا، شرایط و نحوه ارسال کالا، آخرین تخفیف ها، شرایط بسته بندی کالا و…
نتیجه گیری
طراحی سایت آنلاین شاپ / طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نسخه واحدی ندارد و از صنعتی به صنعت دیگر و از حوزه ای به حوزه دیگر می تواند کاملا متفاوت باشد. اما موارد ذکر شده فوق را می توان به عنوان اصول کلی برایتان در نظر گرفت تا زمانیکه تصمیم به سفارش پروژه طراحی سایت فروشگاه انلاین خود به شخصی را دارید، در نظر داشته باشید تا در نهایت میزان فروش بیشتری از طریق آنلاین داشته باشید.
اگر تمایل به سفارش طراحی سایت آنلاین شاپ خود به من را دارید می توانید با بنده تماس بگیرید تا بیشتر در این خصوص با هم گپ بزنیم. ضمنا، برای دیدن مطالب سایر حوزه های طراحی سایت به صفحه حوزه های طراحی مراجعه کنید.