حتما شده به عنوان کسی که مالک کافه یا رستورانی هستی دیدی که رقبات روی میز مجموعه شون یه کیو آر کد (QR Code) گذاشتن و با اسکن کردن اون وارد وب سایتی میشی که منوی آنلاینه و با کلیک کردن راحت میتونی سفارشت رو ثبت کنی. اگر تو هم می خوای برای کافه یا رستورانت منوی دیجیتال (منوی آنلاین) داشته باشی، این مقاله برای توئه. در ادامه توضیح میدم که چرا این روز ها داشتن منوی دیجیتال اونم تو تبریز که رشد کافه ها و رستوران ها به علت ارزش دادن شهرواندمون به بحث خوراک و غذا به شکل تصاعدی داره بیشتر میشه، از اهمیت بالایی برخورداره. همچنین هزینه ها و شرایط طراحی چنین منو هایی رو بهت توضیح دادم. پس با من همراه باش.

اهمیت طراحی منوی دیجیتال در تبریز
در ادامه مقاله، به 4 مورد از مهم ترین اهمیت های داشتن منوی دیجیتال در تبریز اشاره میکنم و تلاش هم دارم که جنبه تبلیغاتی نداشته باشه. چون خودم معتقدم که در مقابل هزینه ای که پرداخت میشه، مقایسه منوی آنلاین با منوی کاغذی یه شوخیه! و اون امکانات و راحتی ای که با منوی دیجیتال تجربه میکنی زمین تا آسمون با شیوه سنتی فرق میکنه. و اصلا نیازی به گفتن من هم نیست. توی همین تبریز خودمون مقایسه کن ببین نسبت به 3 سال گذشته، چقدر از کافه ها و رستوران ها رو میز هاشون کیو آر کد گذاشتن و منوشونو دیجیتالی کردن؟
1- هزینه گارسون و منوی کاغذی رو حذف میکنی.
اولین و مهم ترین مزیتش اینه که هزینه حقوقی که ماهانه به ویتر هات میدی کاملا حذف میشه. چون مشتری خودش نه تنها میتونه نوع آیتم و تعداد مد نظرش از اون آیتم رو تو منوی دیجیتالی انتخاب کنه، بلکه شرایط سرو اون آیتم ( میزان پخت، میزان شیرین بودن و…) رو هم در بخش توضیحات بنویسه و همونجا هم آنلاین پرداختش رو انجام بده.
علاوه بر این مورد، تا حالا حساب کردی که در طی یک سال گذشته چقدر برای چاپ منو های کاغذیت هزینه کردی؟ اگه دادی یه گرافیست منوت رو طراحی کرده و هزینه ای هم از این بابت پرداخت کردی هم که بماند!
تازه، اگر بخوای قیمت یه آیتمی رو روی منوی کاغذیت تغییر بدی یا یه آیتم جدیدی رو اضافه کنی باید چیکار کنی؟ طبیعتا باید به تعداد میز های مجموعه ات کل منو ها رو دوباره از اول چاپ کنی! یا هم مثل این دیزی سراهای کوچه بازاری، روش برچسب بزنی و قیمت جدید رو بنویسی که دیگه فکر نکنم نیاز به توضیح باشه که چقدر این کار میتونه اعتبار کافه یا رستورانت رو بیاره پائین.
اما با داشتن منوی دیجیتال / منوی آنلاین، خودت میتونی با چند تا کلیک ساده و بدون داشتن دانش هایی مثل برنامه نویسی یا طراحی سایت، تغییرات مد نظر منوت رو اعمال کنی.

2- تجربه سفارش راحت تری رو به مشتریانت ارائه میدی.
اگر مدت کمی نیست که تو حوزه کافه یا رستوران مشغول به فعالیت هستی، شرط میبندم حداقل یکبار هم که شده اتفاق افتاده که مشتری گله کنه که سفارشش رو اشتباه آوردن یا مثلا بگه :” ما نیم ساعته اینجا منتظریم گارسون بیاد سفارشمونو بگیره!”.
برای اینکه یکبار برای همیشه این مشکل رو حل کنی، از منوی دیجیتال استفاده کن. چون اینطوری، هم مشتری و هم خودت به شکل آنلاین لیست سفارشات رو میتونی ببینی و دیگه موردی برای گله کردن نمیمونه.
3- حساب و کتاب هات راحت تر و مطمئن تر میشه.
فرض کن می خوای بدونی ” تو سه ماه گذشته چند درصد از مشتریان تو خانوم بودن” و یا “نسبت فروش برگر کلاسیک به پیتزا پپرونی تو شش ماه گذشته چطوری بوده” و یا ” میزان درآمدت نزدیک عید در مقایسه با ماه رمضان دقیقا چه مقدار تفاوت داشته؟” یا خیلی از موارد تحلیلی این چنینی. آیا در حال حاضر میتونی پاسخ دقیقی به این پرسش ها بدی؟ طبیعتا خیر. اما با داشتن منوی آنلاین، تمامی این اطلاعات ثبت میشن و با فیلتر کردن مواردی که می خوای به شکل بصری و در قالب نمودار میتونی این تحلیل ها رو ببینی و حساب و کتاب هات رو خیلی دقیق تر و راحت تر پیش ببری.
4- از این غافله جا نمون!
و اما مورد آخر هم اینکه، همونطور که به ویترین و سر در مجموعه ات اهمیت میدی و اون رو شیک طراحی میکنی تا حس لاکچری بودن به مشتری دست بده، امروزه منوی آنلاین داشتن هم جزو آیتم های جذب مشتری به حساب میاد و در حال فراگیر شدنه. پس تا از این غافله جا نموندی، زود تر اقدام کن!
نمیخوام اسم ببرم، اما تو همین تبریز خودمون یکی از معروف ترین کافه ها با اینکه سیستم سفارش گیری شون به شکل سنتی و با حضور گارسونه، اما باید سفارشت رو به جای منوی کاغذی از طریح منوی دیجیتال انتخاب کنی و به گارسون اطلاع بدی! پس، این حس لاکچری بودن منوی دیجیتال ببین تا کجا پیش رفته.

هزینه طراحی منوی دیجیتال در تبریز
به شکل کلی دو نوع مختلف برای سفارش طراحی منوی دیجیتال کافه و رستوران ها وجود داره. مدل اول اینه که شما به عنوان کارفرما، به طراح سایت یه هزینه اولیه پرداخت کرده و هر ماه هم حق اشتراکی رو باید شارژ بکنید.
مدل دوم هم اینه که یک بار هزینه طراحی منو رو پرداخت میکنید و دسترسی دائمی به منو تون دارید و نیازی به پرداخت حق اشتراک ماهانه یا سالانه هم نیست.
مدلی که من خودم طراحی منو آنلاین رو انجام میدم مدل دوم هست که نسبت به اولی، برای شما مزایای بیشتری داره. اگر می خوای تعرفه های طراحی منویی که من انجام میدم رو ببینی با کلیک کردن رو این لینک: طراحی منوی دیجیتال کافه و رستوران، میتونی پلن های مالی رو مشاهده کنی.
مدت زمان انجام طراحی منوی دیجیتال در تبریز
بسته به میزان پیچیدگی گرافیکی منو و آیتم های پیشنهادی کارفرما این بازه میتونه بین 3 تا 10 روز متغیر باشه.
می خوای کار طراحی منوی دیجیتال ات رو سفارش بدی؟
اگه تا اینجا اومدی و مقاله رو مطالعه کردی پس یعنی برای سفارش منوی دیجیتالت مصمم هستی. حالا در ادامه مواردی رو میگم که خود من تو طراحی منوی دیجیتال ارائه میدم.
1- هیچ حق اشتراکی پرداخت نمیکنی و دسترسی دائمی به منو داری
همونطور که بالاتر گفتم، دو مدل برای سفارش طراحی منو وجود داره و تو مدل اول تو باید ماهانه حق اشتراکی رو به طراح پرداخت کنی. تو این حالت سرور و هاستی که منوی تو پشتیبانی میشه توی خود اون شرکتی که سفارش رو بهشون واگذار کردی پشتیبانی میشه. و اگر یک روزی به هر دلیلی اون شرکت تعطیل بشه، ورشکست بشه و یا سرور هاش داون بشه، تو به شکل کامل دستریست به منوی آنلاینت رو از دست میدی!
اما تو مدلی که من طراحی میکنم هزینه رو یکبار پرداخت میکنی و دسترسی همیشگی به منو داری و سرور و هاستی هم که منو دیجیتال ازش پشتیبانی میشه هم برای خود شما خریداری میشه و مالکش خودتون هستید. پس مشکلی هم از بابت از کار افتادن هاست و سرور نخواهید داشت.
2- رایگان آموزش میدم که چطور آیتم های کافه یا رستورانتو به منو اضافه کنی.
بدون نیاز به دانش های تخصصی مثل برنامه نویسی، طراحی سایت یا… به خودت یا ادمینی از مجموعه ات به شکل رایگان یاد میدم که چطوری هر زمانی که خواستی منو و قیمت ها رو ویرایش کنی و یا تصاویری برای آیتم هات اضافه کنی. اینطوری برخلاف منو های کاغذی نیازی به چاپ یا پرداخت هزینه اضافی برای ویرایش منو نخواهی داشت.
3- پشتیبانی فنی رایگان دریافت میکنی.
تا 1 ماه پس از تحویل نهائی منو، از سمت من پشتیبانی فنی رایگان دریافت خواهی کرد و هر زمان که منوی دیجیتالت به یه مشکل فنی برخورد، کافیه فقط باهام تماس بگیری.
4- فروش و سفارش هاتو میتونی آنلاین آنالیز کنی.
در نهایت، من یه داشبورد مدیریتی بهت تحویل خواهم داد تا به شکل آنلاین و در قالب جدول و نمودار، میزان فروش و سفارش ها رو تو شرایط مختلف و در بازه های زمانی دل به خواه، رصد کنی. اینطوری میتونی بهتر تصمیم بگیری که چه آیتم هایی پر طرفدار ترن و یا چه تایم هایی کافه یا رستوران تو، مشتری بیشتری داره.
می خوای بدونی اصول و ویژگی های طراحی منوی دیجیتال چیه؟

اگه این مقاله برات مفید بود و میخوای بدونی طراحی منوی دیجیتال کافه و رستوران باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟ یه سر به همین لینک هایلایت شده بزن. همچنین اگه می خوای با سایر حوزه های طراحی سایت من آشنا بشی به این یکی لینک که هایلایت کردم مراجعه بکن.
اگر هم می خوای سفارش پروژه طراحی منوی دیجیتال ات رو بدی، میتونی باهام با شماره ای که بالای سایت میبینی تماس بگیری و یا تو تلگرام بهم به آیدی @Elyar_mn پیام بدی.
تنت سلامت و لبت خندون 🙂